Numfor - Reisverslag uit Manokwari, Indonesië van Jettie - WaarBenJij.nu Numfor - Reisverslag uit Manokwari, Indonesië van Jettie - WaarBenJij.nu

Numfor

Door: JettieInPapua

Blijf op de hoogte en volg Jettie

04 December 2010 | Indonesië, Manokwari

Hoi allemaal,
Hier even een setje foto’s van voornamelijk het eiland Numfor.
Vorige week waren wij daar, het waren echt een paar hele leuke dagen. Zelfs nog veel dolfijnen gezien en enorm schitterende zeesterren (zie foto’s).
We hebben nog een gitaaroptreden gekregen, en dan ook echt gekregen, want ze deden het speciaal voor ons. Leuk toch. Stiekum hopen ze dat de filmopnames die wij maakten kunnen zorgen dat ze in Nederland mogen optreden op de Pasar Malam.

Maandag gaan wij met zn 4en richting Senopi, door de dood van Santy zijn de dingen anders gelopen dan de bedoeling was, maar nu willen we het weer gaan oppakken daar in dat kleine dorpje ver weg van de bewoonde wereld en nu willen we daar voorlopig niet meer weg...
Intussen nog even genoten van de mooie omgeving hier en het lekkere weer. Het was echt verzengend heet de afgelopen week, maar dat mag de pret niet drukken.
Gisteren de lokale specialiteit Papeda gegeten, een slijmerige substantie die je mengt met een soort vissoep. Volgens mij komt het uit boombast ofzo, maar dat moet ik nog eens nazoeken.
Verder vandaag een fikse wandeling gemaakt met een paar Papoea meiden, daarna natuurlijk moeie benen, maar daar weten ze wat op. Ze weten op elk kwaaltje wel een natuurlijke remedie. Dus plukten ze een soort brandnetel bladeren en gingen daarmee mijn benen inwrijven. Nou, eerst werd het enorm rood en kreeg ik echt van die ‘brandnetelvlekken’ op mn benen, maar toen de irritatie en de jeuk daarvan wegtrok voelde ik opeens mn benen lekker ontspannen en relaxed zijn. Leuk he. Zal t vlg zomer ook eens met brandnetel in Nederland uitproberen op iemands benen. Op Sandy’s benen denk ik.
Na de wandeling kreeg ik van een vd meiden een armband.... en wat is het voor armband: de staart van een kuskus, een soort mooi (was)beertje dat in de bomen leeft.... oei dus nu loop ik als echte nep vegetarier met de staart van een waarschijnlijk uitstervend dier om mn pols. Haha (oeps)

Hier laat ik t ff bij, de vlg keer komen er denk ik andersoortige verhalen op dit weblog, van het leven en werken in Senopi, dat wel veel kokosnootbomen, maar echt niet de sfeer van een bounty-eiland heeft.

Veel plezier allemaal met Sinterklaas, fijne kerstdagen, gelukkig nieuwjaar enzo.
In Manokwari wordt er al sinds een paar dgn vuurwerk afgestoken, dus dat beloofd nog wat te worden als het oudjaar/nieuwjaar echt nadert...!
Hopelijk ben ik pas in 2011 weer hier in Manokwari terug, kerst en nieuwjaar schijnt superleuk en bijzonder te zijn in Senopi.

Men!

Jettie


  • 04 December 2010 - 08:38

    Wouter Bronsgeest:

    Hmmm, klinkt lekker zo'n papje. Ik ken het: Het is eigenlijk een soort natuurlijke behangplak. Traditioneel en origineel! Enne, mooi fotomateriaal. Heel veel succes in Senopi met de bezigheden en het onderzoek.

  • 04 December 2010 - 09:05

    Carolien:

    tjongejonge ik dacht dat je er naar toe ging om te werken!
    Zo wil ik de volgende keer ook wel mee ;-)
    Let maar niet op mij, ben gewoon hardstikke jaloers.
    Geniet er nog lekker van en (bijzonder) fijne feestdagen daar.

  • 04 December 2010 - 11:22

    André Wisse:

    Hoi Jetty, wij genieten van je reisverslagen en je foto's, als ik dat allemaal zie zou ik bijna jaloers worden. Wat maak jij geweldige dingen mee en wat zie je veel moois. Maar ja............. je mist de sneeuw waar wij middenin zitten, jammer voor jou. Er is hier een complete sneeuwjacht, en we zitten al een paar dagen met een dik pak sneeuw. Kun jij je zeker niet voorstellen in die hitte daar. Nou, ik wens je verder heel veel plezier en bedankt voor je enthousiaste verhalen.

    Wil je in je adressenlijst mijn e-mail adres veranderen alsjeblieft, want binnenkort wordt mijn oude adres afgesloten. mijn nieuwe adres is andrew@zeelandnet.nl

    groeten
    André

  • 04 December 2010 - 11:36

    Henny Wisse:

    Hoi Jettie, Niet alles wat je meemaakt is dus even fijn. We proberen een beetje met je mee te leven. Ook met de verdrietige dingen.
    Ik was je reisverslagen bijna kwijtgeraakt vanwege een verandering van email adres,maar dankzij André kwam het weer goed. Je "Bountyeilandervaring" lijkt me wel wat, maar dan zou ik er dus ook de klysma's ed bij moeten nemen. Hoewel zelfs dat me wel wat lijkt. Jammer van je mooie insectje, had ik graag gezien. Verder...sterkte meid met alles.

  • 04 December 2010 - 14:15

    Mijke:

    Yo Jetie,
    Jij maakt mooie foto's hoor!
    Doorgaan!

  • 04 December 2010 - 16:00

    Arianne:

    Ha Jettie,

    amper zelf terug uit het mooie Java en Bali (vanmorgen vroeg om half 7 geland), en dus absoluut nog niet gewend aan de enorme kou, heb ik net even weer jouw updates bekeken! Natuurlijk eerst van harte met de geboorte van Lieve en het feit dat je nu TANTE bent....leuk leuk leuk!! Wat heb je al veel meegemaakt zeg! Leuke en (zeer) minder leuke ervaringen. zelfs verdrietige ervaringen, maar dat maakt de totale ervaring wel compleet. Je foto's zijn trouwens echt fantastisch!!

    Geniet van alles wat je nog meer mee gaat maken, blijf vooral reisverslagen maken en absoluut ook foto's toevoegen!

    Nu kruip ik weer snel onder mijn dikke fleecedeken (terwijl ik al dik ingepakt, tis hier zoooo koud, brrrrrr, ongeveer een verschil van 40 graden!!).

    X

  • 05 December 2010 - 16:38

    Els:

    Hallo Tante Jettie,
    Gefeliciteerd he, met je prachtige nichtje Lieve.
    Weer genoten van je verslag en de prachtige fotoos.
    Geniet er van en succes
    Groeten Henk en Els en de rest

    PS. Iedereen is thuis vanavond ivm met sinterklaas.
    Zomaar voor de gezelligheid en de erwtensoep

  • 05 December 2010 - 17:09

    Wally:

    Mooi verslag Jettie, dankjewel, ik moest toch al niks van die warmte hebben.
    Succes in Senopi en groetjes aan iedereen.
    groeten Wally

  • 08 December 2010 - 18:52

    Anita Wisse:

    Hallo Jettie
    Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt zeg en je reisverslagen zijn weer geweldig.
    Nu ben ik helemaal jaloers op je . Hier is het al winter, de ene sneeuwbui naar de andere is gevallen, met flinke temperaturen onder nul ( niets voor mij, geef mij maar de tropen). Geven nu een paar dagen boven nul af... maar dan zouden we weer die richting uit gaan. Dus geniet nu maar dubbel van de heerlijke warmte daar.
    Trouwens nog gefeliciteerd met het tante worden van Lieve, leuk dat je ze hebt gezien.
    Blijf mooie kiekjes maken he zodat we mee kunnen blijven genieten met je reis.
    Ik wens je FIJNE FEESTDAGEN toe en tot horens maar weer
    Groetjes Anita

  • 11 December 2010 - 21:25

    Inez:

    Net terug van drie weken Nederland je juweeltjes van verslagen gelezen. Rijkerd!! Zo te zien ben ik net te laat om je nog een heel fijne kerst en oud en nieuw te kunnen wensen maar zo te lezen komt dat dik in orde. Maar goed, als je dit het komend jaar ergens leest weet je dat ik toch echt aan jou denk.
    Ik heb trouwens in Nederland jouw prachtige nichtje Lieve bewonderd en ............. ze doet haar naam eer aan! Om maar te zwijgen van die trotse B en D!
    Veel liefs,
    Inez


  • 13 December 2010 - 12:02

    Marianne:

    Het ziet er allemaal weer leuk het.
    Wordt het niet eens tijd dat je gaat werken? !! (haha)
    Geniet er maar lekker van, hoor.
    Kerst en oud en nieuw zal best een aparte ervaring zijn, daar.
    Alle goeds voor het komende jaar.
    We blijven je volgen.

    Groetjes,
    het oudadese kwartet.

  • 01 Januari 2011 - 22:17

    San En Katje:

    Jettertje!
    Gelukkig nieuwjaar PIC!
    Dikke kus van ons!

  • 12 Januari 2011 - 15:31

    Enny Ackermans:

    Jettie,
    allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar,veel goeds en nog veel avontuur.
    Ik bewonderje omdat je zulke mooie verhalen kunt schrijven, ik geniet ervan.jebeleefd een hele boel, dan is het hier maar saai.
    De sneeuw is weg en het regent, echt griep weer, waarvanik nu aan het herstellen ben.
    Verder is hier alles goed.
    Geniet ze nog, groeten Enny.

  • 17 Januari 2011 - 12:37

    Renate Munneke:

    Hallo Jettie,

    Wat leuk om je foto's te zien. Nog leuker om te zien dat je bij mijn vader (Solke) op bezoek bent geweest en een foto tegen te komen van mijn broertje en zusje.
    Heel veel plezier nog in Manokwari en omgeving. Geniet ervan.

    Groet Renate Munneke
    munnekerenate@hotmail.com

  • 14 September 2013 - 19:03

    Meky Teniwut:

    zhallo jettie, apa kabar?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Manokwari

Jettie

Aan de slag met Jurgen en Ellis voor de SDSP.

Actief sinds 19 Sept. 2010
Verslag gelezen: 1306
Totaal aantal bezoekers 57536

Voorgaande reizen:

25 September 2010 - 23 Maart 2011

Half jaar Papua

23 September 2009 - 17 Oktober 2009

Jettie In Tibet

02 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Cambodja & Thailand

01 November 2004 - 26 December 2004

Java & Bali

05 September 2002 - 10 Augustus 2003

Azie & Pacific

Landen bezocht: