Nu echt in Papua! - Reisverslag uit Manokwari, Indonesië van Jettie - WaarBenJij.nu Nu echt in Papua! - Reisverslag uit Manokwari, Indonesië van Jettie - WaarBenJij.nu

Nu echt in Papua!

Door: JettieInPapua

Blijf op de hoogte en volg Jettie

01 Oktober 2010 | Indonesië, Manokwari

En dat is ff wat anders!
Met 2 uur vertraging (op een vlucht van 5 uur) vloog ik vanmorgen Manokwari in/op. De tocht er naar toe, in t vliegtuig was schitterend: steeds meer grote bergen, en brede rivieren. We vlogen er ook vlak overheen, dus alles goed te zien, de bergtoppen misten we net, maar soms leek het of ik ze zo zou kunnen aanraken :-)
Voor de landing nog een extra rondje boven het water en toen richting landingsbaan, best spannend, want met een beetje verkeerd inschatten van de piloot zou het vliegtuig zo het water in kunnen ploffen. Is niet gebeurd overigens.
Alles natuurlijk veeeeel groener dan in Jakarta (vieze stad!). Heel erge warmte hing er. Jurgen en Ellis stonden er al. Met hun ga ik de komende maanden samenwerken. Om je bagage te krijgen, moest je in de drukte staan en de tassen werden een voor een gepakt en dan werd de naam opgeroepen die erop stond. Ik was niet verbaasd dat mijn tas de allerlaatste was, ik was namelijk als eerste ingecheckt in Jakarta, dus lag ik onderop cq achteraan...

Toen naar ons tijdelijke huis in Manokwari. Heel dorps karakter, dat is mn eerste indruk. En dan is Manokwari nog een stad: Mijn eigenlijke woonplaats wordt dus het dorpje Senopi (ongeveer 5 uur rijden of 1 uur vliegen van Manokw vandaan). Dat zal dus nog rustiger zijn. Ben benieuwd.

Was niet van plan al weer op dit weblog te schrijven, aangezien ik nog weinig te vertellen heb, maar ik werd overmoedig door de reacties van jullie en zie hier het resultaat ;-)

He ik stop nu wel. Vlg keer meer info hoor.
sampai jumpa sampai sambal

xx

  • 01 Oktober 2010 - 08:05

    Willemijn:

    Fijn dat je geen waterlanding hebt gemaakt ;-) Goede reis naar Senopi! Ik kijk uit naar je foto's! X

  • 01 Oktober 2010 - 08:22

    Mijke:

    We hebben allemaal niets te doen, dus we lezen graag je verhalen ;-)

  • 01 Oktober 2010 - 08:24

    Sandra:

    Leuk hoor om van je te lezen terwijl ik hier voor de klas sta...

  • 01 Oktober 2010 - 08:32

    Arianne:

    Het klinkt nu allemaal al als één groot avontuur! Geweldig, kom maar op met die belevenissen!

    Genier ervan!


  • 01 Oktober 2010 - 10:25

    Inez:

    Hoi, die avontuurlijke nicht! Weer terug op mijn stek vond ik je brieven. Zo leuk dat ik je nog even heb gezien voor je op reis ging. Wat moet dat geweldig zijn om zo ver van huis waar alles anders is en gaat te zijn. Ik ga je verslagen op de voet volgen, reken daar maar op. Maar..... wel eerlijk alles opbiechten hè!
    Verzorg je ook bestellingen? Doe dan voor mij(w.s. ook voor Rio)maar een paar vlinders van daar.
    Een klein aapje is ook al goed hoor.
    Lieve Jet, heb het goed daar en wens je veel lieve mensen om je heen.
    Dikke kus, Inez

  • 01 Oktober 2010 - 10:41

    Angele:

    Leuk hoor om zo een beetje met je mee te reizen!

  • 01 Oktober 2010 - 13:48

    Jos:

    Ja, Manokwari is inderdaad echt relaxed vergeleken met Jakarta. Maar het verschil tussen Manokwari en Senopi is nog vele malen groter dan het verschil tussen bijvoorbeeld: Amsterdam en Surhuisterveen.

  • 01 Oktober 2010 - 16:38

    Sandra E:

    Wow, dat klinkt nu al superanders/-spannend. Hopelijk ga je een toptijd tegemoet aan de andere kant van de wereld. Ik beleef het graag met je mee, want dit soort dingen ga ik waarschijnlijk nooit meer meemaken.
    x San

  • 01 Oktober 2010 - 16:43

    Joselien:

    He Jettie!
    Fijn dat je veilig bent aangekomen!!!! Wat een lange reis zeg, zo alles bij elkaar. Inmiddels al in Senopi? Of wanneer ga je daar naar toe?
    Ben zo benieuwd naar alles wat je de komende tijd gaat doen daar!! Veel mooie foto's maken he! kan ik beetje meegenieten! Doei, doei! Dikke kus Josie

  • 01 Oktober 2010 - 16:56

    Grac:

    Ziet er goed uit zeg! Ben benieuwd naar al je verhalen straks :)

  • 02 Oktober 2010 - 19:29

    Hub En Gerie:

    salu Jetje,
    Mau memporak porandakan Manokwari pak ? Paling kalem, kopi luwak gak tugantikan....Cantik banget !!
    En dat meen ik echt !
    groente,hub

  • 03 Oktober 2010 - 07:39

    Sil:

    Hoi Tro!!!!!!!!!! geweldig is jou site...goed gedaan!!! al aangewend aan het warme weer??..hier is een hele berg mensen die beniuwd is naar je verhaal!!..maak maar een leuk tijd van je ervaring in papua....
    sampai jumpasampai sambal dinges...en een dikkekus.....

  • 07 Oktober 2010 - 15:19

    Henny:

    Wat zal jij genieten. De foto's alleen al zijn geweldig mooi. Ik ben benieuwd om je volgende verslagen en foto'te Lezen/zien.

  • 26 November 2010 - 14:38

    Dorthy:

    Hai Jet,

    Van Maarten je adres gekregen. Leuk om te zien waar jij nu bent en wat je doet, indrukwekkend! Ik wil je in ieder geval van harte feliciteren met je nichtje en het daarbij behorende "tanteschap"! Proficiat.
    Geniet van alles om je heen en ik ga je zeker volgen.
    Enjoy en take care.

    Liefs,
    Dorthy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Manokwari

Jettie

Aan de slag met Jurgen en Ellis voor de SDSP.

Actief sinds 19 Sept. 2010
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 57544

Voorgaande reizen:

25 September 2010 - 23 Maart 2011

Half jaar Papua

23 September 2009 - 17 Oktober 2009

Jettie In Tibet

02 Januari 2009 - 31 Januari 2009

Cambodja & Thailand

01 November 2004 - 26 December 2004

Java & Bali

05 September 2002 - 10 Augustus 2003

Azie & Pacific

Landen bezocht: